woensdag 8 juni 2011

Tijd voor iets nieuws



Ken je dat gevoel? Dat je denkt dat het tijd is voor wat anders? Dat datgene waar je mee bezig bent, niet brengt wat je had gedacht of gehoopt?


Al geruime tijd ben ik niet erg blij met mijn webwinkel. Ik weet niet wat ik wil. Mijn eigen spulletjes verkopen? Maar er zijn zoveel dames die hetzelfde of soortgelijks maken... Stofjes verkopen lijkt me ook wel wat! Maar ja, je moet dan wel heel wat in huis hebben (ruimte en geld!) om al die voorraad te hebben... Iets te verkopen, wat anders is dan anders. Bijzonder, Uniek, Apart....

Maar ja, wat is anders dan anders? Wat is bijzonder, uniek en apart tegelijk? Want er zijn natuurlijk al zoveel verschillende webwinkels met verschillende spullen. Het was lastige denkperiode met wat vind ik leuk, wat vind ik niet leuk? Wat is er elders te koop en wat niet? Wat doe ik met de spulletjes die ik al gemaakt heb? (En niet verkocht heb tijdens de Holystitch, die hoe dan ook een geweldige ervaring was!)

Maar ik ben er uit. En natuurlijk al druk aan het werk om straks mijn vernieuwde website online te zetten. Het principe is niet nieuw, de uitvoering vast ook niet, maar je ziet het niet vaak volgens mij...

En jij? Als je mocht kiezen en je zou een eigen webwinkel openen... Wat zou je dan graag willen verkopen?

7 opmerkingen:

  1. Daar zit ik ook al tijden over te dubben....want zoveel doen al hun eigen spullen verkopen....wat blijft erover??? Iets exclusiefs...maar alles wordt gekopieerd....dus moeilijk!!!Hoe blijf je exclusief...ben erg benieuwd naar jou idee...Gr Cinderell@

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ben ook heel erg benieuwd wat je gaat doet.
    Vind het zo knap als je uniek bent.
    Er word id heel veel gecopieerd.
    En een web winkel je graag. Maar het in opdracht maken vind ik zo moeilijk. Vooral de tijdsdruk.
    En het is een beetje eng al die papier winkel er om heen.
    Ik kan het niet al zou ik wel heel graag willen.
    Denk dat wij het nog maar even bij de markten houden.
    Vind het zo knap dat je je gedachtes op een rijtje kan krijgen en er iets mee doet.
    Heel heel veel succes.
    Groetjes Brigitte

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat zou ik willen? Ik zoek uren op internet, zoekend naar / hopend op 'het idee' dat niemand nog heeft! ;-) Het lijkt me zo leuk een eigen webwinkel te hebben met dingetjes die inderdaad niemand nog heeft! Ik ben dus ook zo benieuwd!!! Laat je ons niet te lang in spanning?!

    Groetjes, Nancy

    BeantwoordenVerwijderen
  4. hoiiii, je bent zelf uniek, zoals jij is er geen ander. als je geen voldoening meer hebt met waar je mee bezig bent moet je er mee stoppen, schoon schip maken, opruimen , iets achter de hand houden voor het geval dat..
    wat je in je hoofd hebt uitwerken, daar in een eigen lijn vinden, je unieke talenten er in leggen dan geeft dat je een goed gevoel! Dat gaat je zeker lukken en hopelijk weten anderen dat te waarderen en willen ze wat van je hebben...... iets unieks van jouw hand.
    Kus

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Als ik nog een webwinkel zou openen, zou het eentje zijn met allemaal spulletjes in om te knutselen/naaien die ik zelf moeilijk kan vinden.
    Mooie/speciale knopen, lintjes, stofjes, veiligheidsoogjes, ...

    x Inge

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Vertrouw op je buikgevoel! Ik ben webredacteur en weet hoe moeilijk het is om iets unieks weg te zetten. Zelfs al heb je schitterende spullen: het moet wel smoelen, de website moet puik in elkaar zitten en de teksten moeten raak zijn.. oh ja en dan ook nog vindbaar zijn in Google. Lekker lastig (gelukkig kan ik dat allemaal, haha). Nog een tip: je mag af en toe best weleens wat 'pikken' van een ander en dat tot iets van jezelf draaien. Niks mis mee. Ik heb bijvoorbeeld helemaal niks met de 'Blond Amsterdam' stijl die zo in is op dit moment (zoet, veel te zoet), maar ik houd wel van vrolijke kleuren en motieven. Dus zoek ik wat beter en kijk ik hoe ik die koddige tassen in stoere stoffen kan maken, zoiets.
    Heel veel succes en inspiratie gewenst!
    Eshter.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hey Charlotte,

    Heel herkenbaar.....ideeën genoeg, maar wat is haalbaar, wat gaat werken, wat klikt..Enz...
    Ik vind het allemaal nog veel te spannend om iets in werkelijkheid om te zetten. Dus voorlopig blijft het bij mij dromen en fantaseren (ook niet vervelend,haha) Maar ik hoop ooit de moed, lef en energie te hebben om het werkelijjkheid te maken...

    Ben heel benieuwd wat jouwn richting gaat worden! Laat je het ons gauw weten?

    Liefs,
    Anneke

    BeantwoordenVerwijderen

Ik zou het leuk vinden als je een bericht achterlaat!