vrijdag 10 juni 2011

Onderbroekenlol

Het is wat om opeens 4 jaar te zijn. Je mag de hele week naar school. Beginnen met zwemles en je bent opeens heel groot en dat vinden mensen om je heen ook. Maar afgelopen week heb ik me wel eens afgevraagd of deze grote jongen dat nu ook wel echt zo leuk vindt opeens 4 te zijn....

Iedere ochtend wordt ons de vraag gesteld: Waar ga ik vandaag naar toe? Tja wij hadden het een en ander goed geregeld door hem de eerste 1,5 dag per week bij Opa en Oma te installeren en de andere 3 ochtenden op het kinderdagverblijf te laten spelen met ander gespuis. Nu hoort hij iedere ochtend dat hij toch naar de basisschool gaat. Hij vindt het nog niet altijd even leuk dat hij zijn grote vriend en vriendin van de basisschool moet missen en vraagt zich af wanneer hij weer eens bij opa en oma mag spelen, want daar is hij toch al heeeeeel lang niet meer geweest....

Ook moeten 4-jarige kleuters toch echt wel zindelijk zijn. Nu is hij dat qua kleine boodschap ook wel overdag en 's nachts. Maar de grote boodschap blijft toch lastig. En de waarschuwing van de juf richting mij als bezorgde moeder leverde ook al niet te veel ontspanning op. Want tja, als hij voor de grote boodschap moet op school, dan wordt moeders toch wel gebeld om 'm op te komen halen....

Maar ook daar hebben we afgelopen week een hele overwinning behaald! Jawel hoor, ook de grote boodschap nam een snoekduik het riool in. Ik geloof dat wij in huis nog nooit een feestje hebben gevierd voor een grote boodschap.

ps. Binnenkort meer over de nieuwe ontwikkelingen op mijn webwinkel.

5 opmerkingen:

  1. En hebben jullie de overwinning gevierd met een chocolade pudding ;)
    Maar knap hoor van hem !

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi hoi! Mooie leeftijd! Geniet ervan!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Groter wordende kinderen, het is vreselijk en heerlijk tegelijk...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Geniet van deze leuke leeftijd ! Kleine kinderen kleine zorgen, grote kinderen... ik begin dit aan de lijve te ondervinden ! Al besef ik wel dat we ons onterecht teveel zorgen maken ! Konden we maar in de toekomst kijken !

    BeantwoordenVerwijderen
  5. straks gaat ie het nog lekker vinden een lekkere grote drol zo maar weg te kunnen spoelen hahahahaa knappe gozer hoor!!!!

    BeantwoordenVerwijderen

Ik zou het leuk vinden als je een bericht achterlaat!