donderdag 16 december 2010

Ongeduldig typetje

Een, voor veel mensen, goed verborgen slechte eigenschap van mezelf is dat ik best wel heel erg ongeduldig kan zijn. Zoals gezegd kan ik het altijd wel goed verborgen houden. Maar soms kruipt dat ongeduld naar de oppervlakte en komt het er opeens uit. Een vulkaanuitbarsting is er niets bij.

Soms wordt mijn geduld heel erg op de proef gesteld. Zo zijn we toch al bijna een jaar bezig om zoonlief zindelijk te krijgen. Dat gaat met ups en downs. En zoals vaak gebeurd als het op kinderzaken aankomt hebben de meeste mensen daar dan wel weer hun mening over. Nummer een zegt: "Geen problemen mee gehad, gewoon de hele zomer zonder luier buiten laten lopen, dan komt het vanzelf goed". Nu zul je dan precies zien dat wij dan een zomer treffen waarbij dit dan weer niet kan... Nummer twee zegt: "Die van mij   is al met 2 jaar vanuit zichzelf zindelijk geworden". Weer een ander zegt: "Komt vanzelf, je kunt niets dwingen". Maar na alle adviezen, op 1 middag alle broeken in de was en diverse dweil pogingen kwam dat ongeduldige typetje weer naar boven en dan is het voor mij klaar, en krijgt meneer weer gewoon een luier aan...

Maar nu... Eindelijk!! Vanuit zichzelf wilde hij afgelopen zaterdag geen luier meer aan. Nu we een paar dagen verder zijn, durf ik eigenlijk wel te zeggen dat hij zo goed als zindelijk is!! Wow!! De ongelukjes zijn op 1 hand te tellen, dus het gaat wonderwel heel erg goed.

Mijn geduld wordt nu ook weer op de proef gesteld. Ik won, samen met by ieke en made bij Hem bij de Haakmand de give-away van Margreet. Helaas blijken wij hier weer last te hebben van de stakende postbodes want het pakketje heb ik helaas nog niet ontvangen... En ik ben zooo nieuwsgierig welke van de 3 er voor mij in de envelop zit ;-). Zodra ik het pakketje heb ontvangen, krijgen jullie natuurlijk de foto's weer te zien.

Nou ik ga nog eens even aan de knutsel voor de kerst-swap. Die 'moet' morgen even op de post!

1 opmerking:

  1. Hier ook al heel wat probleempjes met die zindelijkheid. en idd al die goedbedoelde meningen maken het ons alleen maar moeilijker. Volhouden denk ik alhoewel ik ook al meerdere keren op het punt gestaan om er de brui aan te geven.. groetjes en hopelijk stoppen ze stel met staken zodat je niet meer te lang moet wachten op je verrassing.

    BeantwoordenVerwijderen

Ik zou het leuk vinden als je een bericht achterlaat!