vrijdag 26 november 2010

Haaksels

Sorry dat ik niet veel van me laat horen de laatste tijd. Ik ben namelijk druk geweest met het haken van een nieuw dekentje. Nu nog de draadjes afhechten, maar dan is het ook echt af. Kijk maar eens:



En van het beetje katoen wat ik over had maakte ik deze ook nog maar gelijk:



Al deze spulletjes zijn in mijn webwinkel te vinden. 

Zo en nu het haken weer even klaar is, mijn arm er zeer van doet, gaan we de naaimachine weer eens gebruiken. Ik heb nog 2 swaps op het programma staan, dus daar moet ik ook nog wat voor maken. 

Tot snel! 

7 opmerkingen:

  1. Mooi deken. Lieve kleurtjes.
    Je laarsjes zijn super en dan nog uit een restje ook.

    Het luierwagentje stond in een oudere versie van magnolia.heb ik mij laten vertellen.
    Het is een tijdschrift voor scrappen. Ik kwam hem tegen op een creabeurs en heb een foto gemaakt. Daar maakte ik mijn eigen versie van.
    De basis zijn 11 luiers waar ik een lintje stevig omheen heb gebonden. De zijkanten heb ik iets omhoog getrokken zodat je er wat op kunt leggen. 1 Luier deed ik aan de achter kant zodat het kapje niet inzakte. Dit is wat passen en meten.
    Het kapje maakte ik van een uitgevouwen luier.
    Ik heb hem tussen het lintje gefrommeld. Alleen bij deze luier was het elastiek wat strak en kon je niet in het wiegje kijken. Met het lijm pistool heb ik wat kloddertjes lijm geplakt zo dat je er wel in kan kijken.
    Daarna plakte ik 4 cirkels als wielen op de onderkant.
    Een spuugdoekje als dekentje en een rammelaartje als baby.
    Tot slot nog een leuk lintje als versiering over het kapje.
    Het is een heel gefrummel en gepas maar met geduld lukt het.
    Hoop dat het een beetje duidelijk is.
    Weet anders niet hoe ik het moet beschrijven.
    Als je eenmaal begint wijst het zich vanzelf.

    Groetjes en veel succes.
    Heb je nog vragen dan kun je mij mailen
    mihvj@hotmail.com.
    Brigitte

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Geen wonder dat het even stil was.
    Het resultaat mag er zijn.
    Stiltes kunnen lonend zijn.
    Veel succes met de swaps.
    Groetjes, Marleen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooie deken, hoor.
    Maar ook de 'laarsjes' zijn grappig.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Que lindo...amei.
    Já sou sua seguidora.
    Beijos.
    Patrícia.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik vindt dit echt een prachtige deken, mooier toch dan de granny squares. Ik wil er ook zo een maken. Waar heb je het patroon gevonden?

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Prachtig deken! Ik vind de kleurencombinatie super!

    BeantwoordenVerwijderen

Ik zou het leuk vinden als je een bericht achterlaat!